تویوتا پرادو GX

مدل پرادو از سری خودروهای لندکروز شرکت تویوتا میباشد که یکی از محبوب ترین های دنیای خودروهای بیابانی به حساب می آید. خودرویی متناسب با فضای شهری و مصرف سوخت کم و در عین حال مانوس با بیابان. ورود این خودرو به ایران عرصه را برای رقیبانش بسیار تنگ کرده و پیش بینی میشود خودروهایی مثل موسو، سرانزا و رونیز با افت شدید فروش (همین الان هم وضعیت فروش و تیراژ تولیدی این خودرو بسیار نا امید کننده است) روبرو شوند. قیمت این خودرو حدود 50 میلیون تومان است .




The image “http://www.samochody-z-dubaju.eu/media/offerphotos/prado1__.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

نمای خارجی :
پرادو ترکیبی پیشرفته از قدرت، کیفیت و زیبایی است، خودرویی که چشمان ما ایرانیان را به یک نظر میرباید! در جلوی این خودرو دو چراغ بزرگ را که تا روی کاپوت پیشروی کرده اند میبینیم. در میان این دو جلو پنجره ای استیل رنگ آن با آرم تویوتا قرار گفته. در روی سپر یک قطعه ی استیل که روی آن نام PRADO حک شده و گارد محافظ به همراه دو چراغ مه شکن چشم نوازی میکند. در نمای بغل خودرو اولین چیزی که نظر شما را جذب میکند رینگ های آلومینیومی شش پر به همراه آرم تویوتا در وسط آنها است. درب دوم کمی از درب اول کوچکتر است که رکاب بغل خودرو در زیر آن دو قرار دارد. در پشت خودرو، چراغ ها با برآمدگی بر روی بعضی نواحی دیده میشود که بسیار زیبا هستند. یک زاپاس بند هم وجود دارد که روی ان نام خودرو نوشته شده.
نمای داخلی :
داخل خودرو یک طراحی مدرن و فوق العاده است. ترکیبی زیبا از پنل های نقره ای، چوبی و مشکی. در وسط داشبورد از بالا اولین چیزی که دیده میشود صفحه ای است که شمال قطب نما، شیب سنج، دما سنج و ساعت دیجیتال که امکانات لازم برای سفرهای بیابانی و کوهستانی است. در زیر این نمایشکر سیستم صوتی خودرو وجود دارد که قابلیت پخش CD و کاست و همچنین دریافت کانال های AM و FM را دارد. بعد از سیستم صوتی نوبت میرسد به سیستم تهویه و تنظیم دمای خودرو. دو عدد کولر تمام اتومات با قابلیت تنظیم دمای هوشمند، زاویه و شدت وزش فن ها و تنظیمات دیگر است. بعد از این مجموعه، دنده و کمک خودرو قرار دارد، همانطور که میدانید خودورهای بیابانی دارای 2 دیفرنسیل میباشند که قابلیت اعمال نیرو از عقب و کشش از جلو را به طور همزمان به راننده میدهد به همین دلیل است که این تیپ از خودروها قادرند از سطوح شیبدار به راحتی بالا روند. در دو طرف این مجموعه دریچه های هوای وسط قرار دارند که دو قاب نقره ای رنگ آنها را در بر گفته است و از بالا تا پایین ادامه دارد. دستگیرههای باز کردن درب ها هم بهرنگ نقره ای هستند و دور کلیدهای بالا و پایین آوردن شیشه هم یک قاب آلومینیومی قرار دارد.


The image “http://www.cars-directory.net/pictures/toyota/land_cruiser_prado/pic_toyota_land_cruiser_prado_9078.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.



موتور و مشخصات دیگر :
این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه است که با ظرفیت 2700 cc قدرتی معادل 160 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه را ایجاد میکند و دارای گیربکس 5 دنده دستی است. طول این خودرو 4715 میلیمتر، عرض آن 1790 میلیمتر و ارتفاعش 1850 میلیمتر است. وزن این خودرو 1900 کیلوگرم استو دارای سیستم تعلیق جناقی مستقل در جلو و سیستم پهار نقطه ای در عقب است. ترمزها از نوع دیسکی با پره های خنک شونده و مجهز به سیستم ضد بلوکه ABS هستند. حجم باک خودرو 87 لیتر است. فرمان از نوع هیدرولیک با قابلیت تنظیم است. برخی از امکانات دیگر عبارتند از : شیشه بالابر برقی و قفل مرکزی، سیستم دزدیگر ایموبالایزر، برف پاکن جلو و عقب، آینه بغل برقی، گرمکن شیشه عقب، کیسه های هوای ایمنی برای دوئ سرنشین جلو و 6 عدد بلندگوی پر قدرت در جلو، وسط و انتهای خودرو.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد