پژو 308

احتمالا ایران خودرویی ها قصد نداشتند که به این زودی ها خبر ورود پژو308 به ایران را درز دهند، اما هر چه هست یک منبع آگاه خواسته یا ناخواسته خبر از ورود این محصول روز اروپا به کشور داد.



The image “http://www.imagecows.com/uploads/a160-Peugeot-308-GT-Picture.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

البته هنوز تاریخ دقیق ورود 308، مشخص نیست، اما آنچه که قطعیت دارد اینکه ایران خودرو در راستای تامین نیاز بازار خودروهای روز دنیا که فعلا تولیدشان در داخل، مقرون به صرفه به نظر نمی رسد، می خواهد پژو 308 را نیز به بازار ایران عرضه کند تا اگر مانند 405 و 206 با استقبال مشتریان روبه رو شد، این محصول را نیز به عنوان نماینده ای دیگر به جمع نمایندگان پژو در خط تولید خود اضافه کند. پژو 308 محصول سال 2007 اروپا است که در مدل های بنزینی و دیزلی و حجم موتورهایی متفاوت طراحی و تولید شده است. هر چند که هنوز مشخص نیست ایران خودرو روی کدام یک از این مدل ها برای واردات نظر دارد اما پژو، محصول 308 خود را با موتور دیزل دوهزار و دوهزار و 200سی سی تولید کرده است. البته 308، مدلی اسپرت به نام RC و با موتوری دوهزار سی سی نیز دارد که پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.
این در حالی است که 308، فیس لیفت شده و نسل جدید پژو 307 به حساب می آید و پژو آن را به عنوان رقیبی برای مگان در نظر گرفته و ظاهرا در طراحی موتور آن از مدل های جدید و مشترک خود با شرکت BMW آلمان استفاده کرده است.




The image “http://www.peugeot.com/media/165851/design-concept-308-bioflex.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.


طبق اعلام پژو فروش مدل جدید 308 در مدتی کوتاه از مرز صدهزار دستگاه هم گذشته و بیشتر این حجم از فروش نیز به مدل سه در و دیزلی آن اختصاص دارد که آلایندگی بسیار کمی تولید می کند. پژو 308 در آلمان نیز با استقبال گرمی مواجه شده و حتی جایزه فرمان طلایی به این خودرو اختصاص یافته است. مهندسان پژو قصد دارند گونه هایی متفاوت از این خودرو را روانه بازار کنند که قطعا به میزان فروش آن خواهد افزود.

هنوز قیمت پژو 308های وارداتی به ایران مشخص نیست، اما قیمت پایه این خودرو در اروپا 18هزار یورو است که با توجه به تعرفه واردات و شرایط خاص بازار داخل، خرید 308 بالای 50میلیون تومان آب خواهد خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد